divendres, 21 de novembre de 2014

3... 2... 1... EXPERIMENTEM A INFANTIL! - SETMANA DE LA CIÈNCIA




Durant la darrera setmana els alumnes d’Infantil han estat portant a terme diferents activitats relacionades amb la setmana de la ciència, introduint-los una mica en aquest ampli món.
Per tenir una idea més concreta del que han fet aquests alumnes, ens adrecem als seus professors per a després entrevistar directament als seus protagonistes. Després de tota la feina de preparació que hi ha al darrera, el professorat està molt satisfet amb el resultat de les activitats. 

ELS SENTITS A P3
·         A P3, parlem amb la senyoreta Dolors, que alhora que s’ocupa de que els seus alumnes segueixin les seves indicacions i mentre recull les joguines de sobre la taula, ens va responent les preguntes:
-Bon dia Dolors!
- Bon dia noies! Què és el que us agradaria saber sobre l’activitat dels més petits de la casa?
- Per començar, de què tractava l’anomenada activitat? Quin era el seu objectiu?
-  Treballaven amb els sentits. La finalitat era, per suposat, que al final de la classe sabessin més o menys tots els sentits que el cos humà té, i si més no, la seva utilitat.
-Sona molt bé! Quant de temps veu estar preparant-la? Us va comportar gaire hores extres?
- A veure, la idea la tenim des de fa algunes setmanes, i tota la setmana anterior hem estat organitzant-la. S’ha de pensar que són molt petits, i l’activitat ha de ser molt molt amena. En quant a les hores extres... bé, la senyoreta Elisabeth i jo sempre en fem per a que llueixi l’activitat.
- Quins materials veu fer servir per dur-la a terme?
- Tot eren materials reciclats, a exepció del menjar, amb el què treballàven el gus.
- Quina va ser la reacció dels nens? Ja era la que us pensàveu?
- Jo penso que ho van fer molt bé, tots van participar i es van divertir molt.
- Considereu que l’aprenentatge ha estat assolit?
- Això no es pot saber amb certesa, depèn de la capacitat de cada nen, però vull pensar que en general sí!
- Moltíssimes gràcies!
- A vosaltres!


Ara que ja estem més informades pel que fa a P-3, ens dirigim als protagonistes de l’activitat!
-Hola! Com et dius?
- Elisabeth  i tinc tres anys
- Ahir veu treballar els sentits, oi? Que ens sabries dir quins hi ha?
- Sí, hi ha les orelles, els ulls, el nas, la boca i les mans!
- Molt be! I quin t’agrada més?
- La boca, perquè vam  provar moltes coses, com xocolata, olives, sucre, una taronja i llimona!
- Què guay! T’ho vas passar bé?
- Sí! Molt bé
- Doncs moltes gràcies Elisabeth, adéu!

·         A P- 4, es la senyoreta Imma la què ens ha atès, què juntament amb tota la classe ens han anat responent les preguntes.
 -Bon dia Imma!
-Bon dia, en que us puc ajudar?
-Volíem saber una mica més sobre la activitat d’ahir de la setmana de la ciència dels nens. De què tractava l’anomenada activitat? Quin era el seu objectiu?
-L’activitat tractava sobre rodar i girar; i l’objectiu era fer aprendre als nens la diferencia entre les dues coses
-Quina bona idea! Quan de temps veu estar preparant-la? Us va comportar gaire hores extres?
-No, no gaire, era una activitat molt senzilla i els alumnes van portat tots els materials necessaris. 

- I quins materials van portar?
- Doncs van portar tomaquets, pilotes, cotxes, rotllos de paper, ampolles de plàstic, io-ios i baldufes.
- Quina va ser la reacció dels nens?
-Molt bona, tots van aportar els seu granet de sorra
- Moltes gràcies!
­-De res.
A l’aula de P- 4  tots els alumnes han volgut participar en la nostra entrevista. Entre tots hem fet un productiu i gran treball.
-  Què veu fer ahir?
- Ahir vam fer una cosa molt divertida, vam posar aigua dins d’una ampolla i l’altre la vam deixar buida. Desprès a la rampa i les vam llençar les dues i la que estava plena d’aigua va arribar la primera.
-I us ho veu passar bé? Sembla molt divertit!
-Sí! Vam celebrar amb un crit quan va guanyar la ampolla plena d’aigua. (crits de celebració)
-Què bé! Gràcies per tot nois!
-Adéu!!

·         A P- 5, es la senyoreta Katia ens explica detalladament l’experiència que els nens van viure
 -Bona tarda Katia!
-Bona tarda!!
-Ens agradaría fer-te unes preguntes, en relació a la setmana de la ciència i de les activitats que van fer es de P- 5
- Es clar! Digueu, digueu
 De què tractava l’anomenada activitat? Quin era el seu objectiu?
- La activitat consistia en que els nens diferenciessin els materials que s’enganxen en un imant  i quins no, és a dir, quins són magnètics
 -Sembla una gran experiència! Quan de temps veu estar preparant-la? Us va comportar gaire hores extres?
-No, era una activitat on la majoria dels materials els trobàvem a classe, i no vam tenir molta feina.
- I quins materials veu aprofitar?
- Doncs moltes coses, ells agafaven els imants i anaven provant sobre els objectes de la classe, com maquinetes, tiosores, l’exitintor.. D’altre banda també vam fer servir claus, càpsules de Nespresso, anelles... tot el que trobàven. Al final havien de fer dues columnes, una amb els materials que sí s’enganxaven i l’altre amb els que no.
- Quina va ser la reacció dels nens?
-Genial! Els nenes al·lucinaven!
-Creus que han assolit l’aprenentatge?
- De ple! S’ho van passar d’allò més bé.
 - Moltes gràcies!
­-A vosaltres! Un plaer.
Després de l’entrevista amb la mestra, ens dirigim a un alumne anomenat Pau Igual, que molt emocionat, respon les nostres preguntes.
-Hola Pau! Ens podries dir què són els imants?
- Sí, els imants són una cosa que s’enganxa.
-Per què serveixen?
- Doncs per enganxar coses, com papers a la nevera.
- A casa teva tens imants?
- Sí, sobretot a la nevera.
- Moltes gràcies Pau!
-De res!


Laura B i Susana F 4t ESO